Algemeen Directeur

Bij Arbeidskansen vzw begeleiden, motiveren en ondersteunen we mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt om te werken, leren en groeien. We zijn actief op verschillende locaties in Limburg. Onze hoofdzetel is in As. Onze organisatie heeft een vacature voor een Algemeen Directeur.

Wat houdt de job precies in?

  • Je staat in voor de dagelijkse operationele leiding van Arbeidskansen vzw en zijn deelorganisaties, samen met het managementteam. Samen bouwen jullie een toekomstgericht, kwaliteitsvol beleid uit.
  • Vanuit de missie en kernwaarden van de organisatie ontwikkel je een strategische toekomstvisie. Deze visie vertaal je in concrete beleidsplannen en operationele doelstellingen.
  • Je staat in voor de uitvoering, opvolging en bijsturing van de beleidsplannen en doelstellingen. Je hebt daarbij oog voor een adequaat personeelsbeleid en de financiële gezondheid van de organisatie.
  • Je bent verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van het kwaliteitsbeleid, dat een verlengstuk is van de strategische en operationele doelstellingen.
  • Je werkt een preventiebeleid uit samen met de preventieadviseur en alle relevante actoren.
  • Je ondersteunt, coacht en enthousiasmeert de leidinggevenden en stafmedewerkers in de ontwikkeling en implementatie van hun beleid en ziet toe op een overeenstemming van dit beleid met de visie en strategische keuzes van de organisatie.
  • Je onderhoudt de bestaande professionele samenwerkingen met relevante instellingen en actoren. Je bouwt het externe netwerk verder uit met bijzondere aandacht voor projectopportuniteiten en financieringsbronnen.
  • Je ressorteert onder de raad van bestuur en geeft advies aan deze raad op het vlak van specifieke materies, financiële indicatoren, personeelsbeleid, organisatiestructuur en -processen.

Wat zijn jouw competenties?

  • Je hebt een masterdiploma en minimaal een aantal jaren ervaring in een leidinggevende functie.
  • Je bent zowel een strategische denker als een pragmaticus. Je bent in staat om een eigen visie te ontwikkelen en te vertalen naar bestuur en organisatie.
  • Je slaagt erin om een organisatie op een efficiënte en resultaatsgerichte manier te leiden, met aandacht voor zowel doelstellingen en middelen als teamwerking en klanttevredenheid.
  • Je voelt je sterk verbonden met onze doelgroep en sector. Deze betrokkenheid combineer je met een professionele attitude en sterk ontwikkelde management skills.
  • Als people manager leg je de focus op samenwerking en overleg, zonder in te boeten aan daadkracht en besluitvaardigheid. Je inspireert en motiveert onze medewerkers op een verbindende manier.
  • Je netwerkt graag en ziet de meerwaarde van goede contacten binnen de sector.
  • Je bent een teamspeler en stimuleert ook alle medewerkers tot samenwerking.
  • Je hebt een sterke zin voor initiatief, bent actiegericht en ondersteunt de ondernemingszin van onze medewerkers.
  • Je bent positief ingesteld, denkt in oplossingen en hakt de nodige knopen door.
  • Je bent een geboren organisator die duidelijke afspraken maakt en heldere deadlines opvolgt en opstelt.

Waarom kies je voor een job bij Arbeidskansen?

  • Je zet je in voor een sociaal-inclusieve onderneming met een warme missie.
  • Je gaat voor een gevarieerde job met veel verantwoordelijkheid en uitdagingen.
  • Je krijgt een verloning volgens PC 327.01 categorie 1 (anciënniteit afhankelijk van je voorgeschiedenis), een bedrijfswagen, groepsverzekering, gsm en laptop. 
  • Je kiest voor een voltijdse vaste job met een contract van onbepaalde duur.

Meer weten of solliciteren?

Stuur je cv en motivatie via e-mail naar vacatures@arbeidskansen.be.

Meer weten? Bel naar 089 56 85 65.

Dit bericht delen